söndag 30 september 2012

Slutresultatet: sy en kudde

Denna helgen har det inte blivit speciellt mycket hantverkande. Men Farsan har fortsatt på huset, han har gjort och monterat foder på insidan. Medan jag fördjupade mig i öl på Stockholm beer festival. Var dock ut till landet idag för att dokumentera det senaste. Till nästa helg har jag förhoppningsvis hittat en säng att ställa hit. Vi skall även besöka Wira bruk för att kolla på smidda gardinstänger. Får se om det blir ett par sådana. Mera om det nästa helg.

Idag hann jag i varje fall sy ihop kudden. Den blev ganska bra. Jag gillar fluffigheten den fick, men eftersom jag sydde den som ett örngott så blev ena sidan lite slapp. Skall söka lite råd om hur jag skall sy den sista sidan på ett snyggt sätt. Vidare tror jag bestämt att jag måste göra ett par kuddar till både till huset och lägenheten. Dessa kommer jag förstås också att dokumentera även om inte så ingående som denna.

Ses nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar