onsdag 26 september 2012

Sy en kudde

Äntligen har det kommit till kuddens tur. Jag var iväg för ett tag sedan och köpte tyg till att sy en kudde till byggprojektet. Nu har jag äntligen kommit igång.

Tyget har jag köpt hos Tyg&Trend i arninge. De har flertal produkter som passar just skärgårstemat och de är dessutom mycket hjälpsamma. Jag har försökt att i viss mån efterlikna lexington. Det kanske syns.....

Det tog ett tag att tänka igenom projektet med tanke på att min erfarenhet av att sy är ganska begränsad. Men efter en del funderande har jag valt tillvägagångssätt.
Kudden skall få två olika sidor med varsitt diagonalt kors, ett blått och den andra grå. Båda med stjärnor. Jag vet inte vad det heter på sytekniskt språk, men jag tänker använda samma princip som örngott, för att ta ur och sätta i kudden.
Jag kommer att sy de båda sidorna var för sig. Det framgår som ni ser utav bilden att den ena sidan är längre på bredden. Det är tänkt att det skall bli själva vikningen som håller kudden på plats.
 

Det tog mig ca 2 timmar att sy ena sidan. Inte visste jag hur tidskrävande det är att nåla. Tråkigt nog så är jag inte riktigt nöjd med denna sida av kudden. Den känns lite tam, men det kommer kanske finnas ställen den passar in på. Jag tror att den blåa sidan kommet att vara mycket mera slående. Det skall bli intressant att se. Fortsätter med kudden i helgen.

På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar