måndag 26 november 2012

Design badrum, svängande hylla.

Hej,nu var det ett sedan jag uppdaterade bloggen. Jag har helt enkelt inte gjort så mycket senaste tiden. Men nu har jag äntligen tagit mig an ett nytt projekt. Men jag tänkte först visa upp badrummet som far och mor designat. Plattsättningen lejde vi bort, men allt förarbete, möbler och inredning har farsan fixat. Här hamnade även min lutande hylla.

Spegeln skar en barndomskamrat till mig ut som arbetar med glas. Farsan fixade ramen och belysningen. Själv tycker jag bilden skulle platsa i någon inredningstidning enda är den underdimensionerade ljusströmställaren. Även skåpet under handfatet är hemmasnickrat.

Mitt projekt då! Designen är förstås inspirerad av något jag sett, kommer tyvärr inte ihåg varifrån. Designen är gjord med Google Sketchup. Hyllan kommer att vara i stavlimmad ek som jag tänker betsa i mahogny och mörk ek.

 


 

 

Hann bara med att provmontera delarna och betsa denna helg. Får se om jag hinner börja limma och skruva lite under veckan eller nästa helg. Lägger upp mer kul bilder på det färdiga resultatet och själva processen när jag är helt klar med hyllan.

1 kommentar:

  1. Vilken cool svängd hylla!! Men hur fäster du delarna? Och hur kan man få upp den på väggen??

    SvaraRadera